Goed gevoel

Kinderen graag naar school doen komen is ons eerste doel. Daarna zullen ze vlot tot leren komen. Door betrokken kinderen, leerkrachten én ouders bereiken we meer.

In onze ruime omgeving valt er altijd wel iets te beleven: spelen in de mooie tuin, voetballen op de weide tijdens de middag, picknicken in onze moestuin of bij vriesweer schaatsen op de vijver… Het kan allemaal. Ook tijdens de lessen worden deze ruimtes graag gebruikt! En eten ‘s middags doen we natuurlijk in de klas: niets zo gezellig als een babbeltje tijdens het eten met je vrienden. Elke klas maakt een keertje soep (niet zelden met groenten uit onze eigen schoolmoestuin), die dan aan de hele school wordt uitgedeeld.

Het welbevinden van onze leerlingen staat erg hoog in onze schoolvisie verankerd. We streven ernaar dat kinderen zich goed voelen, zich thuis voelen, gelukkig zijn. Een aantal elementen die hier toe kunnen bijdragen zijn vertrouwen, betrokkenheid, interactie,… Hierover kan je meer lezen bij onze visie.

Alle eersteklassertjes krijgen steevast een peter of meter uit het zesde leerjaar. Regelmatig doen zij een activiteit samen. Vrienden maken vinden we echt heel belangrijk op onze school. Iedereen kent iedereen. Kinderen leren enorm snel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes kennen; iedereen is het gewoon om nieuwe kinderen op te vangen.

Om het leesplezier te bevorderen, lezen kinderen samen. Enkele keren per week is er een vast leesmoment met de hele school: LIST (lezen is top!). Niet alleen het lezen wordt hiermee stevig getraind, ook de verbondenheid tussen leerlingen, het samengevoel wordt hier versterkt.

Differentiëren betekent kinderen op hun eigen niveau laten werken. Dit vinden wij heel belangrijk. Alle kinderen worden uitgedaagd om het maximale te presteren. We geloven in de kracht van ontwikkeling van elke leerling. Zo kiezen kinderen regelmatig hun eigen ‘spoor’. Vraag hier zeker eens uitleg over bij een bezoek aan onze school.

Op onze school presteert iedereen op zijn best!

Created by 2BuildIT, powered by ZOEKIZ®