Vervoer

Onze lagere school is vlot bereikbaar op verschillende manieren.

1. Met de fiets

Dagelijks komen veel leerlingen met de fiets op een veilige manier naar onze school. De politiezone Grens heeft een kaart gemaakt met de veiligste fietsroutes van en naar de scholen in hun regio. Deze kaart is te verkrijgen bij de politie: [email protected]

Fietsers rijden langs achter de school binnen.
  • Vanuit Heikant/Hoek/Centrum: Fietsers rijden over het fietspad (=nieuw sinds augustus 2022) richting de groene poort naast de ingang van het middelbaar. Ze fietsen tot aan de sporthal.
  • Vanuit Wildert: Fietsers rijden door de poort aan de kerk (naar links dus) en fietsen achter het middelbaar richting de sporthal.
Alle fietsers stappen af aan de speelplaats van de lagere school (aan de sporthal) en wandelen tot aan het fietsenrek om daar hun fiets in het rek te plaatsen. 's Avonds wachten de fietsers aan de lijn aan de eerste chalet tot de fietsbegeleider hen een teken geeft dat ze mogen vertrekken. Ouders die hun kind met de fiets ophalen, wachten daar aan de sporthal.

De schoolomgeving willen we écht zo veilig en autovrij mogelijk maken! Auto's willen we zo mogelijk weren voor het middelbaar en voor onze lagere school. Parkeren gebeurt dus steeds op de basketvelden (zie verder).

2. Met de trein via het station Essen

Essen ligt op lijn 12 en kent een uitstekende treinverbinding met Antwerpen. Vanaf het station is er een busdienst tot aan de school.

3. Met de wagen

Ouders rijden de sintelbaan op (rond basketbalvelden). Daar zetten ze hun kinderen af of parkeren de wagen om de kinderen te voet tot aan de schoolpoort te brengen. 's Morgens is de sintelbaan geopend tot 9u00, 's avonds vanaf 15u30. 's Middags (uitgezonderd op woensdag) parkeren de ouders hun wagen op de parking aan de kerk en komen te voet naar onze lagere school hun kind oppikken als je kind thuis komt eten. De basketbalterreinen worden dan vaak voor sportactiviteiten gebruikt door ons en/of het middelbaar.

Parkeren aan het middelbaar kan en mag echt niet. Dit zorgt voor onveilige situaties voor onze fietsers. We willen onze schoolomgeving zoveel mogelijk autovrij houden. Is je auto te hoog voor de basketvelden, dan parkeert u aan de kerk en wandelt u richting de basketvelden om daar uw kinderen op te halen.

4. Met de schoolbussen van De Lijn via de volgende schoollijnen

• lijn 448 (Essen - Brecht - Malle - Oostmalle)
  • lijn 444 (Wuustwezel - Essen)
  • lijn 674 (Stabroek - Kalmthout - Essen)
U kunt via deze link de routes en haltes bekijken, een ouder-kindticket aanvragen om de route gratis uit te testen, een 'buzzy pazz' bestellen. Voor meer informatie kan u altijd terecht op de website van de Lijn.

Created by 2BuildIT, powered by ZOEKIZ®